10 DE SETEMBRE

CAN TORRENTS
12:30H

Accés gratuït, aforament limitat.

EL FUNK AMB LALO LÓPEZ

ALTAVEU +

El funk forma part de la música pop contemporània: des de Dua Lipa a Bruno Mars, passant per Anderson Paak o Beyoncé, totes elles utilitzen els ritmes sincopats que van nèixer als anys 70 en el sí de la comunitat afroamericana.

Però què és el funk? Quines són les seves característiques i quins van ser els seus orígens i els seus pares i mares? Lalo López proposa un viatge al passat d’un dels gèneres músicals més apassionants de la música popular guitarra en mà, i analitzant d’una manera amena i plena d’humor l’obra de mestres com James Brown, George Clinton, Sly Stone o Betty Davis.

LALO LÓPEZ. Barcelona, 1976
Compositor, productor, músic i agitador de l’escena musical afroamericana estatal. Membre del col·lectiu Nación Funk, plataforma de creació i difusió de bandes com Fundación Tony Manero, Chocadelia Internacional i Cardova, de les quals n’ha format part. Col·laborador amb Joe Bataan & Los Fulanos, Achilifunk Sound System, ha estat guitarrista amb The Excitements, Albert Plà & Pascal Comelade i actualment amb Joel Sarakula. El 2022 ha encetat carrera en solitari amb dos projectes paral·lels: com a cantautor crepuscular amb Lalo Malo, i donant sortida al seu amor pel funk i la música de ball amb la Lalo López Limited Orchestra. Divulgador de la música afroamericana a través del seu programa de ràdio “Tobacco Road” i de les seves xerrades sobre història del funk, Lalo López és una de les figures més rellevants de l’escena de les músiques d’arrels afroamericanes de Catalunya i Espanya.

11 DE SETEMBRE

CAN TORRENTS
12:30H

Accés gratuït, aforament limitat

LES ESCENES LOCALS COM A MOTOR DEL ROCK
AMB IGNASI JULIÀ

ALTAVEU +

Lenny Kaye ha publicat un interessant llibre que explica la història del rock des de les ciutats que en dates concretes van ser brou de cultiu per a la seva creació i propagació.
Són moments culminants del rock que van marcar els seus protagonistes —Elvis sempre serà Memphis, Sex Pistols són Londres i Nirvana sinònim de Seattle— i van generar
una transformació global des del ámbit local. La xerrada tractarà sobre aquesta realitat i sobre l’interessant concepte de “scenius”, que fa servir Brian Eno per explicar perquè
les escenes locals tenen tanta importància per sobre de l’artista o els grups concrets. No només proporcionen un refugi comú per als seus membres, ajudan a que aquests interaccionin entre ells, i són molt més obertes a propostes radicals i creadors atípics que la indústria convencional.

Ignasi Julià, fundador de la històrica revista Ruta 66 i especialista internacional en Lou Reed & Velvet Underground, Sonic Youth o Bruce Springsteen, dels que
ha editat diverses obres en anglès i castellà, va publicar el llibre Geografia del rock l’any 1997.